"Autočundr" po Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku 14.-22.7.2018

Pohodová dovolená s rodinou po Rakousku, Slovinsku a na skok se vykoupat do Chorvatska k moři. Projeli jsme si Hirschegg, kempovali u Völkermarkter Stausee. Navštívili jsme Bunkermuseum na Wurzenpassu a projeli se v obrněném transportéru. Ve Slovinsku jsme si projeli Vršič, zajeli na skok do Itálie k pevnosti na jezeru Lago Predil. Pak výjezd na Mangart a na noc v kempu v Soče u stejnojmenné nádherné řeky. Další den přejezd k pevnosti Kluže, parádní výšlap k pevnosti Fort Hermann. Vybaveni čelovkama a pořádnou svítilnou jsme ji docela podrobně prolezli. Následovala prohlídka pevnosti Kluže. Šotolinovou cestou jsme si objeli horu Stol (planina Božica) odkud je nádherný výhled. Dost často tu startují paraglidisté - několik jsme jich viděli. V Kobaridu jsme zapadli do kempu Lazar a ještě navečer jsme se vydali na procházku (celkem cca 2km) k vodopádům na řece Kozjak a na Italské opevnění "levý břeh" z 1.sv. války. Super koupání cca v 18°C vodě pod velkým vodopádem. Ráno výlet šotolinovou cestou na planinu Zaprikraj k dalším opevněním z 1.sv. války. Přidal se k nám ještě němec Joachim se svojí paní (seznámili jsme se předchozí den v kempu). Cesta, výhledy i bunkry a zákopy super. Pak zpět do Kobaridu na kafe. Pak k italským hranicím na pozici "Kolovrat" - další důležité místo bojů z 1.sv. války. Pak už přesun do chorvatské Savudrije do kempu. Tam se potkáme s Ondrou, Radkou a jejich Robinem a pobudeme spolu pár dní u moře - jen se válet, jíst zmrzlinu, pít pivo a grilovat :-))) Moře super, kemp super. Pokračujeme do Slovinska na Predjamský hrad (krása), partyzánskou nemocnici "Franja" (super) a horama přes Petrovo Brdo, Zgornja Sorica směrem k Bohinjskému jezeru (nádhera). Nocleh v kempu v Bohinjské Bistrici. Ráno opět na Bohinjské jezero, výjezd lanovkou na Vogel (super výhled), vodopád Savica, a pak super koupačka v jezeru. Přejezd k přelidněnému ale krásnému Bledu a potom na soutěsku Vintgar - super výšlap a nádherné peřeje, skály a vodopády. Pak přejezd přes průsmyk Loiblpass do Rakouska k jezeru Rauschelesee do kempu, kde už na nás čeká opět Ondra s Radkou a Robinkem, kteří si to u moře protáhli o jednu noc. Navečer super koupání a večer správnej rozlučkovej večírek. Ondra s rodinou se po nedělním ranním koupání vydávají rovnou domů. My ještě jedeme na nádhernou rozhlednu Pyramidenkogel - neskutečný rozhled po okolní krajině s horama a jezery. Poslední navštívenou "atrakcí" je park Minimundus v Klagenfurtu - tady opět člověk nešlápne vedle - super, super. Dětem se čundr velmi líbil a to je pro nás to nejdůležitější.