Maďarsko + Rumunsko 22.-31.7.2021

Cca 10-ti denní výlet po Maďarsku a Rumunsku. Maďarsko víceméně jen při tranzitu do Rumunska a zpět - jako startovací a odpočinkové body :-). Takže při cestě tam jsme začali v termálech v Lipótu, kde jsme se nastartovali na dovolenkový režim. Tamnější kemp + termální aquapark nemají chybu, a pro děti je to ráj. Po dvou nocích jsme tranzitovali do Rumunska do národního parku Cheile Nerei - Beusnita. Nádherné kaskády na řece Bei stojí za návštěvu. Stejně tak trasa okolo řeky Nera protkaná tunely a terasami. V teplém počasí přišla vhod i "koupačka" v Neře. Dále přesun cestou necestou do oblasti Banátu - české vesnice už jsem za ta léta navštívil všechny, ale nejraději mám Gerník a Rovensko. Nejlépa nám po cestě k Dunaji vycházel Gerník, tak jsme se zastavili tam. Hospoda jako vždy skvělá, typicky česká, malinovkou a dobrým pivem - spokojenost jako vždy. Z Gerníku k Dunaji najít nocleh a další den údolím Dunaje do další české vesnice - Eibentalu - pokecat se Štefi do hospody a dát si dobrý oběd. Přesun do Orsovy vyměnit pár € za Lei, nakoupit na tržnici proviant na večer, a pak k Baile Herculane smočit a ohřát bolavé klouby v termálech a naopak se vychladit v řece Cerna. Další super nocleh za lázněmi u řeky. Ráno po cestě 66A směr Petrosani národním parkem Domogled - Valea Cernei - okolo přehrady a řeky Cerna (pěkné místo u pramene Cerna - starý mlýn, nádherná čistá voda)a okolo pohoří Retezat. Od Petrosani údolím národního parku Defileul Jiului a od Bumbesti - Jiu zkratkama k Novaci a dále na Transalpinu. Další skvělý nocleh s perfektními výhledy. Transalpinu jsme si projeli křížem krážem i s různými odbočkami k vrcholkům, vysílačům a do údolí - jako vždy nádhera. Nesměla chybět Strada Strategica z Transalpiny do Ciungetu - podle mě jedna z nejhezčích tras v Rumunsku. Výhledy neskutečný, hory krásně zeleně svěží. A pak přišel Mildův defekt zadního kola - bohužel neopravitelnej - bočnice rozervaná o ostrý kámen, takže jsme si zaheverovali a nandali rezervu - pohodička na 20 minut - mechanici z F1 :-))). Přesun na Fagaraš, focení medvědů, už jednou vyzkoušený nocleh v jedné ze zatáček pár kilometrů pod vrcholem průsmyku, gin s tonicem, slivovice, pivo, sýr kaškaval, uzený maso od rumuna (prý z medvěda) - to se hezky spalo.....Ráno vrchol Fagaraše, výhledy nádherý, blbnutí na sněhu, sjezd dolů k Sibiu (pro mě nejhezčí část - na motorce je to ale větší pecka :-))) než s naloženou Grand Vitarou). V Sibiu jsme pořešili proraženou Mildovu pneu nákupem dvou jiných, aby se nemusel plahočit 80km/h na "dojezdovce" a navštívili jsme kamaráda "Pardála" (Viktora) na Red Bull Romaniacs - dělal support Honzovi Révaiovi, který si tento velice náročný závod letos vyzkoušel a ve své kategorii i šťastně dokončil - smekám, je to borec. Pak už jen tranzitování po dálnici směrem na Devu, a pak po staré silnici na Arad. Po cestě jsme nenašli žádný pěkný plácek na spaní, tak bereme zavděk moc pěkným rodinným kempem v obci Minic (Camping Route Roemenie) - za pár Lei moc pěkné sociálky, klídek, pohodový majitel.
Ráno do Aradu do centra, utratit poslední Lei za benzín a pivo a tradá do Maďarska - opět do termálů a aquaparku (Jonathermál Kemping), ať se děcka ještě trochu vyblbnou. S časovým posunem o 1h jsme tam před polednem, tak máme na "koupačku" spoustu času. Poslední večírek, poplakání si, že už to končí a ráno hurá tranzit přes Maďarsko domů. Dálnice je pěkně volná, nikde žádné kolony, tak jsme po cca 2600km ve 14,30h doma i s obědem :-). Kamarádi, bylo to s váma zase SUPER jako vždy.