Motovýlet po Alpách (D, A, I, F, CZ) - 19.-31.8.2020

Letošní rok je to s delšíma výletama kvůli p.o.s.r.a.n.ý.m.u Covidu jedna velká loterie. Výlet do střední Asie a na Pamír jsme měli skvěle naplánovaný - kvůli Covidu to padlo. Náhradní plán na Albánii a Makedonii vzal taky za své hned v zárodku. Rumunsko už byla tutovka - naplánované trasy, vše vypadá slibně - cca 10 dní před odjezdem jde na "covidsemaforu" do červené barvy - takže zase nic. Nakonec padá na poslední chvíli návrh na italský region Piemont a francouzský region Provence-Alpes-Côte d'Azur. Oprašuji staré trasy, přidávám něco nového, všechno zamíchám a vzniká vcelku použitelná trasa na 12 - 13 dní.
Start u mě, tranzit po státovkách přes Jižní Čechy , Strážný, z Deggendorfu po dálnici do Mnichova. Spíme u Manfreda a Andrey (super večer s grilovačkou). Manny jede s náma. Ráno po snídani tranzit přes Ga-Pa, Fernpass, Reschenpass, Passo Stelvio k Lago di Como. V kempu jen tak pod předsíňku obytného přívěsu (nebudeme se zdržovat se stavěním stanu). Koupačka, pizzerie, pivo, víno...
Další den přesun okolo jezer Como, Maggiore na trasu Panoramica Zegna, Galeria Rossaza a La Trappa - paráda. Spaní na "divovko" kousek pod vrcholem Cima Mares.
Další den přesun přes Colle del Colombardo do kempu Grand Bosco u Salbertrandu. Pizza, postavit stany, sundat bagáž z motorek a hurá na Pramand a Jafferau. Pecka, nádherný počasí, krásné výhledy. Zpět do kempu a juchůůůů v hospodě.
Další den Finestre a Assietta - počasí zase "stropový" - jede se parádně. V Sestriere skvělej oběd a pokračujeme na Sommeiller - zase super. Málo lidí, super počasí.....V kempu zase pohodička u piva v hospodě.
Ráno balíme a jedeme trasu přes Lago Nero - zase paráda. Pak přejezd do Francie. Krásný Col d'Izoard - počasí jak jinak než skvělé. V La Chalp ma lá svačinka v restauraci La Petite Fringale a hurá na Parpaillon, když je tak hezky - zase nikde nikdo a skvělé výhledy. Kempujeme u La Condamine-Châtelard v kempu Champ Félèze u rumunky Anky - super cena, super jídlo, ochota....zůstali jsme dva večery. Odpočinkový den - dopoledne výšlap k Fort Tournoux a Moyen. Odpoledne jídlo, pivo, koupačka....večer nám Anka udělala super rumunskou hostinu - olizovali jsme se až za ušima. Další den Col de la Bonette, a potom pěkná zkratka přes Col d'Anelle.
Isola, Col de la Lombarde, zmrzlina v Demonte, krásný Colle Fauniera, a pak přes mojí oblíbenou Maira-Stura-Kammstraße do kempu Lou Dahu. Je volné teepee, tak se nezdržujeme se stavěním stanů. Večer pivo a víno.....super den.
Další den Colle di Sampeyre, Strada dei Cannoni - krása. Pak jen tranzit do Anfa k Lago d´Idro do kempu. Večer koupačka v bazénu, výborná večeře, pivo a 3 litry vína - skvělé zakončení dne.
Přesun přes Dolomity na Straniger Alm - zase super, jsou sice mraky, ale ani z nich nekáplo. Na Stranigu jak jinak než skvělý.
Další den přesun státovkama na Kalte Kuchl (100 km lehce prší) - Kalte Kuchl zase super jako vždy - "alte Frau" do nás leje kořky, jídlo skvělý, pivo taky - tam je to dobrý vždycky.
Po snídani přesun přes Tulln, Znojmo do Jinošova "ke Kryštofům" - musíme vzít Mannyho k nám do pořádný restaurace na pořádný dlabanec - hovězí a vepřová líčka jako vždy jak pohlazení od maminky. Pak už jen dojet k nám, vyměnit Mannymu na "Advíkovi" popraskanou manžetu, sednout pod pergolu, počkat na kumpány, něco zakrojit a dát pár piv.....skvělej den.
Dopoledne Manny odjíždí domů do Mnichova. Jedu ho ještě doporovodit do Nové Bystřice, po cestě mu ukážu ještě letadla v Koněšíně, a v Bystřici Muzeum Veteránů. Společný oběd na náměstí, objímačka, potřesení rukou, Gute Fahrt! a zpátky domů. Manny ještě přespí na Šumavě, kde jsme mu u kamaráda ve Všerubech domluvili spaní v penzionu. Byla to nakonec velice skvělá Tour - spousta srandy, krásné počasí, dobré pití, dobré jídlo....