Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko, Bosna a Hercegovina 4.-11.9.2016

Podzimní motovýlet Mlsných vlků byl opět super. Sestava Hovězák, Uzel, Chosé, Ondra, Tonda, Ríša, Dr.Žák, Honza se v různých obměnách složení už nejednou osvědčila. První den šoustkama do Leutschachu - motokemp Route69. Večírek podle očekávání proběhl ve stylu - dobré jídlo, nějakej ten panáček, pětipivo a spát. Další den přesun přes Slovinsko (Radlpass, Lovrenc na Pohorju, šotolinou přes Roglu, pak Celje, Laško, Metlika) do Chorvatska (Generalski Stol, Tounj, okolo řeky Tounjčice a Mrežnice do Slunju, Grabovac-kemp). Další den letiště Željava + Gola Plješavica (výhled nulovej - byla mlha jako prase a pršelo - do toho ještě vítr silnej jako bejk). Přesun do dědinky Sveti Rok a odtud krásný šotolinový úsek pohořím Velebit přes průsmyk Mali Alan - na několika místech se točili filmy s Vinetouem. Dále kaňon Zrmanja - místo, kde se opět točil Vinetou. Super koupání u vodopádů na Zrmanji. Další den přesun šotolinama a silnicema třetí třídy ke kaňonu Krnjeza, klášteru Krupa a vodopádu Roški slap na řece Krka. Pak pramen řeky Cetinje a šotolinou od Kijevo do Kninu k vodopádu Krčič, toho času bez vody - moc pěkný úsek. Přejezd do Bosny - výjezd na Šator - pro změnu opět v dešti (ale jak říká Hovězák - silný déšť utužuje kolektiv). Večer pařba na Šatoru u horské chalupy. Další den cesta do Rore na Glamoč. Veliky Vitorog jsme kvůli dešti a mlze vynechali - dopadlo by to z výhledy do krajiny jako na Golje Plješavici = 0. Raději jedeme za modrou oblohou na Livno, Ramsko jezero, Prozor, Gornji Vakuv. Odtud suprovou šotolinou na Prokoško jezero - super, super, super. Posledních 10km šílená průtrž mračen, která z šotolinové cesty pro Mitas E10 a TKC 80 udělala cestu zábavnou :-))) Prokoško jezero - vypadá to tam jako kdyby se člověk vrátil o 100 let zpět. Ujala se nás hodná babka, která nás ubytovala v chajdě, uvařila nám čaj a napekla pitu a chleba - díky jí za to. Večer jsme vypili vše co jsme měli. Spal jsem jak špalek. Ráno neprší - hurá, sláva. Jedeme dolů na Fojnici, ale na rozcestí to bereme na Sebešič - dobrá zkratka. Pak kouknout na vodopády v Jajce. Počasí vypadá dobře, tak zkusíme výjezd na radarovou základnu na hoře Velika Klekovača . V třetí třetině výjezdu se Hovězákovi plní sen o utužování kolektivu špatným počasím a noříme se do mlhy - jsme na vrcholu, ale vidíme si akorát na špičku nosu :-))) A dolů - pokračujeme na Martin Brod, kde bereme nocleh za 1,7€ v Piknic Area u řeky - platí se v Infocentru v dědině jedné hodné paní. Večer probíhá rozlučka s Hovězákem, který jede brzo ráno domů - synek má narozeniny a jako správný táta nesmí chybět. Stany ani nestavíme - spíme v jedné z pergol. Jelikož další den brzy ráno Hovězák odjel, začíná pěkné počasí :-))). Po šotolince na vodopád Štrbacki Buk - fantastický pohled. Hlavně mě dostali vodáci, rafťáci svými skoky z vodopádu. Pak už jen přesun přes Bihač, Karlovac, Zagreb, Varaždin do Slovinska. V Lendavě bereme ve 20h nocleh v kempu Thermal. Kemp je nudistický, ale nám to nevadí. Věkový průměr v kempu je cca 65 let, tak se alespoň německé babky kouknou na naše vypracovaná těla :-))). Noční rozplavba v termálním bazénu nemá chybu - znovuzrození :-))). V neděli přesun přes Murskou Sobotu, Ilz, Vídeň domů. Super vejlet chlapi - díky, díky, díky. Najeto cca 2500km.
P.S. velké díky kamarádovi Pertlovi za několik super tipů z Offroad-guide - Bosenské šotoliny. Parádně zpracovaná publikace. Jen jsme si s kámoši poupravili "vysvětlení, popis" obtížností - nazvali jsme si je podle polohy jezdce na motocyklu (nebo na zemi):
SG1 = pořád sedím
SG2 = zatím furt sedím
SG3 = vesměs stojím
SG4 = občas ležím
SG5 = panna-orel
Jinak to všechno v knížce sedí - samosebou k přihlédnutím ke schopnostem každého jedince a rozmarům počasí. Souřadnice na trasách, které jsme projeli byly přesné - všude to vedlo bez chyby.

Nikon COOLPIX AW100

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka